کنسول‌های بازی یک سری از دستگاه‌های محبوب و پر طرفدار هستند که افراد زیادی در رده‌های سنی مختلف را به خود جذب کرده‌اند. دو رقیب اصلی این حوزه ایکس باکس و پلی استیشن هستند که هر کدام قابلیت‌های مخصوص به خود را به کاربران ارائه می‌دهند. همان طور که می‌دانید کنسول‌های بازی نیز مانند هر دستگاه الکتریکی دیگر موجود در بازار ممکن است دچار اشکالاتی شود و کارایی آن تغییر پیدا کند. بنابراین به تعمیرات کنسول بازی و افراد متخصص در این زمینه احتیاج است تا هرچه سریع‌تر مشکل را برطرف کنند. در این مطلب از دلتافیکس همراه ما باشید تا درباره‌ی تعمیر این دستگاه‌ها مفصل صحبت کنیم.

تعمیرات کنسول بازی

تعمیرات کنسول بازی

کنسول‌های بازی به صورت مداوم کارایی بی‌نقصی ندارند و گاهی دچار نقص‌هایی در روند فعالیت خود می‌شوند. معمولا بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری کنسول‌ها دچار ایراد می‌شوند و روند کاری دستگاه را مختل می‌کنند. در این شرایط کاربران نیازمند به تکنسین‌های مربوطه در زمینه تعمیرات کنسول‌های بازی هستند، تا با بررسی تمام اجزای مختلف این دستگاه و ترمیم و تعمیر و گاهی تعویض آن‌ها، مشکل را برطرف نمایند. ایرادات کنسول‌های بازی ممکن است مربوط به برنامه‌ها و بخش‌های نرم افزاری باشد یا این که یکی از قطعات آسیب دیده باشد. فعالیت‌ها و خدمات مربوط به تعمیرات کنسول‌های بازی شامل خدمات بسیاری از قبیل اقدامات لازم برای انواع دسته بازی و برد، فعالیت‌های مربوط به تعمیر ps4 و پلی استیشن، تسلط بر تمامی سرویس‌های نرم افزاری، بازیابی تمام اطلاعات، تعمیر یا تعویض قاب و شاسی و تعویض انواع فلت است.

نحوه تعمیرات کنسول‌های بازی

اگر می‌خواهید در زمینه تعمیرات کنسول بازی فعالیت کنید باید بدانید که ابتدا باید دستگاه عیب‌یابی شود، در واقع باید با توجه به مشکلات و علائم موجود در کنسول، دستگاه‌ را عیب‌یابی کرد. ولی ما پیشنهاد می‌کنیم این کار را خودتان انجام ندهید و دستگاه را به یک متخصص باتجربه تحویل دهید تا او با توجه به ایرادات و اشکالات موجود، به بررسی بخش‌های مختلف کنسول بپردازد و قطعه یا قطعاتی که آسیب دیده‌اند را شناسایی کند، به عنوان مثال وقتی دستگاه xbox به طور مداوم ارور‌های تکراری نشان می‌دهد، می‌توان دریافت که به یک سری اقدامات ترمیمی نیاز است. پس از عیب‌یابی اقدامات اصلی برای تعمیر xbox صورت می‌گیرد و تلاش فرد متخصص بر این است که قطعات آسیب دیده آن را تعمیر کند و تا حد امکان از تعویض آن‌ها خودداری نماید. اما گاهی اوقات شدت خرابی بسیار زیاد است و امکان ترمیم و تعمیر قطعه وجود ندارد و راهی جز تعویض قطعات باقی نمی‌ماند.

آموزش تعمیرات کنسول بازی

آموزش تعمیرات کنسول بازی

افرادی که به این رشته علاقه دارند و متقاضی کسب تخصص در این رشته هستند می‌توانند در دوره‌های آموزشی مختلفی که به آموزش تعمیرات کنسول‌های بازی می‌پردازند، شرکت کنند و آماده ورود به بازار کار شوند و از آینده شغلی ویژه‌ای بهره‌مند گردند. این افراد با شرکت در این دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی آشنایی بیش‌تری با مدار تغذیه پیدا می‌کنند و یاد می‌گیرند که چگونه با دستگاهی که گرما و حرارت زیادی را تولید می‌کند، رفتار کنند. آن‌ها با ساختار انواع کنسول‌های بازی آشنا می‌شوند و می‌توانند با کسب مهارت‌های لازم به تعمیر xbox و ps4 بپردازند.

عوامل ایجاد مشکل در کنسول‌های بازی

کنسول‌های بازی که به عنوان پر مصرف‌ترین و دوست داشتنی‌ترین گجت‌های دنیای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند به وسیله عوامل طبیعی مختلفی دچار اشکالاتی شوند. از جمله این موارد می‌توان به گرما، گرد و غبار، وارد شدن ضربه‌های ناگهانی، سرویس نشدن به موقع و نوسانات برق اشاره کرد. هر کدام از این عوامل که باعث ایجاد اشکال در دستگاه شوند، در نهایت بر روی پنل دستگاه با چراغ‌های مخصوص دستگاه به صورت هشدار نمایش داده می‌شوند که صدای آن به گوش بسیاری از افراد خورده است. از جمله این موارد هشدار شامل ارور چراغ قرمز و ارور چراغ نارنجی می‌باشد. لازم به ذکر است که بیش‌تر این خرابی‌ها در چیپ‌های دستگاه بوده که برای برطرف کردن آن نیاز به تعویض چیپ یا ریبالد و ریسولد است. برای انجام هر کدام از این تعمیرات کنسول بازی نیز وجود دستگاه BGA ضروری است. این دستگاه دارای خاصیت مهمی است که بدون دخالت دست، امکان تعمیر یک سری از ایرادات کنسول‌های بازی را فراهم می‌کند.

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی کنسول بازی

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی کنسول بازی

خاموش شدن ناگهانی هر دستگاهی می‌تواند کلافه کننده و آزار‌دهنده باشد. باید بدانید که خاموش شدن ناگهانی کنسول‌های بازی در حین اجرای بازی مربوطه نوعی اختلال معمولی است که در انواع کنسول‌های بازی رخ می‌دهد. حتی ممکن است گاهی پس از فشردن دوباره دکمه پاور، دستگاه هیچ گونه عکس العملی از خود نشان ندهد. در این شرایط لازم است بدانید که احتمال دارد این مشکل مربوط به خرابی بخش تهویه دستگاه باشد که در این صورت وضعیت کابل‌های متصل به دستگاه‌ را بررسی کنید که اگر سالم بود با نمایندگی تعمیرات کنسول‌‌های بازی تماس بگیرید تا ساختار درونی سیستم را بررسی کرده و آن را رفع کنند.

تعمیر‌ کنسول بازی در دلتافیکس

تعمیرات کنسول بازی در مجموعه دلتافیکس در بخش‌های مختلف و زیر نظر مهندسان مجرب و با تجربه و هم‌ چنین با ابزار و تجهیزات مخصوص و حرفه‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد. لازم به ذکر است که همه ایرادات وارده بر کنسول بازی قابل تعمیر نیست و فقط بخشی از آن‌ها را می‌توان برطرف کرد. مجموعه ما شما را در تعمیرات مربوط به ابزار‌های کنسول بازی یاری خواهد کرد. هنگام تحویل دستگاه برای تعمیر به مجموعه ما، تمامی قطعات کنسول را حتما به همراه داشته باشید تا به صورت تخصصی به بررسی ایرادات موجود در دستگاه و رفع آن‌ها پرداخته شود.

برای کسب اطلاعات و دریافت خدمات مربوط به تعمیرات کنسول بازی از طریق شماره‌های زیر با متخصصین مجموعه ما در ارتباط باشید.
اطلاعات تماس:


  • تلفن: 44271401-021

  • تلفن: 44271402-021
  • واتساپ: 09351630557
  • تلفن همراه: 09120290557
  • آدرس: خیابان ستارخان، برق آلستوم، نبش خیابان صحرایی (روبروی آتش‌نشانی)، ساختمان جوانه، طبقه 3، واحد 1

درخواست سرویس