تهران، ستارخان، برق آلستوم، جنب خیابان صحرایی ( روبروی اتش نشانی )، ساختمان جوانه، طبقه ۵، واحد ۶

آخرین مقالات
درخواست تعمیر موبایل

بررسی مراحل درخواست تعمیر موبایل

درخواست تعمیر موبایل یکی از موضوعات و مواردی است که می‌توانیم به آن بپردازیم و اطلاعات خوب و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. در این بین باید ابتدا با موضوع درخواست تعمیر موبایل و سپس چگونگی انجام این پروسه آشنا شویم تا اگر در شرایطی نیاز به استفاده از چنین خدماتی داشتیم، به راحتی بتوانیم از آن استفاده کنیم.

درخواست تعمیر موبایل چیست؟

درخواست تعمیر موبایل چیست؟

معمولاً زمانی که گوشی موبایل ما خراب می‌شود، نیاز به تعمیر و یا عوض شدن قطعاتش دارد. چه راه‌هایی برای این کار وجود دارد؟ از چه روش‌هایی می‌توانیم تعمیرکار و همچنین فروشگاه تعمیر موبایل مورد اطمینان را پیدا کنیم؟ برای این کار می‌توانید از روش‌های سنتی و یا مدرن و جدید استفاده کنید.
در روش سنتی گوشی موبایل خراب شده را در دست گرفته و به سوی نزدیک‌ترین مغازه تعمیر موبایل می‌روید. در این شرایط نه تنها از مجرب و ماهر بودن تعمیرکار اطمینان دارید، بلکه حتی نمی‌دانید آیا تشخیص او در خصوص قطعه خراب شده درست است یا خیر و اینکه آیا از نتیجه کار راضی خواهید بود یا نه. مسلماً هنوز هم افراد بسیاری هستند که از این روش استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند تا هم وقت و هم پول خود را از این طریق صرف تعمیر موبایل خود کنند.
اما در روش دوم که قرار است امروز بیشتر به آن بپردازیم، روش درخواست تعمیر موبایل به صورت آنلاین است. در این روش می‌توانید به سایت تعمیرگاه مورد نظر خودتان وارد شده و از آن جا درخواست تعمیر موبایل خودتان را ثبت کنید. در اینگونه از سایت‌ها معمولاً در همان ابتدای ورود به سایت برخی از اطلاعات کاربردی گوشی همچون مدل گوشی، سال تولید، نوع مشکل ظاهری و یا نرم‌افزاری، برند گوشی و… را از شما می‌خواهند. در ادامه به صورت تقریبی میزان هزنیه تعمیر گوشی را برایتان برآورد می‌کنند و سپس به شما نوبت برای تعمیر گوشی می‌دهند.

نکات مهم درخواست تعمیر موبایل

برای درخواست تعمیر موبایل باید یک سری از نکات مهم را رعایت کنید که می‌تواند به شما در کسب نتیجه رضایت بخش‌تر و بهتر کمک بسیار زیادی کند. فراموش نکنید که گوشی موبایل شما شخصی‌ترین حریمی است که دارید و به همین دلیل نیز نمی‌توانید آن را به دست هر کسی بسپارید. بنابراین بهتر است این نکات را رعایت کنید تا بهترین نتیجه مورد نظر خودتان را دریافت کنید.
۱-کسب اطمینان از سایت و مغازه تعمیرات
اولین مورد آن است که از سایت مورد نظر خودتان و یا از مغازه تعمیرات موبایل که قصد سپردن گوشی خود به آن‌ها را دارید مطمئن شوید. در چنین شرایطی می‌توانید به سادگی به سراغ رزومه سایت و آن فروشگاه بروید. معمولاً برای اینکه بتوانید بهترین نتایج را در خصوص سوابق کاری و تجربیات مهارتی یک تعمیرگاه موبایل به دست ‌آورید کافی است تا از طریق شبکه‌های اجتماعی آن فروشگاه اقدام کنید. با این کار می‌توانید به سادگی و راحتی تمام نظرات مثبت و منفی افراد مختلف را جمع‌آوری کرده و طبق آن‌ها تصمیم بگیرید که آیا انجام این کار درست است یا خیر.
۲-بررسی میزان سابقه کار
زمانی که از صحت کار سایت مورد نظر مطمئن شدید باید به سراغ بررسی میزان تجربیات کاری آن‌ها بروید که آیا تعمیرکاران این مرکز به اندازه کافی تجربه دارند و یا آن که نمی‌توانند مشکل گوشی شما را در زمان مناسب و به شکل معقولی حل و فصل کنند. مسلماً بررسی میزان تجربه تعمیرکار به همین سادگی نیست و در هنگام درخواست تعمیر موبایل نمی‌توانید سؤالاتی را بپرسید که به شما نشان دهد آیا تعمیرکار در کار خود حرفه‌ای است یا خیر.
اما بهتر است سعی کنید همچون مورد قبلی از تجربیات دیگران که از خدمات آن مرکز استفاده کرده‌اند، بهره‌برداری کنید.
۳-استفاده از خدمات آنلاین
یکی از راه‌های درخواست تعمیر موبایل استفاده از خدمات مشاوره‌های آنلاین مراکز مختلف است که توسط اپراتور‌ها انجام می‌شود. به طور مثال ممکن است خارج از شهر باشید و یا شب هنگام به ناگهان گوشی شما دچار مشکل شود. در این شرایط نمی‌توانید به تعمیرکار موبایل مراجعه کرده و از او درخواست تعمیر گوشی خود را داشته باشید. از طرفی نیز نیاز مبرمی به تعمیر آن دارید.
با توجه به شرایط گفته شده، می‌توانید در صورت امکان از خدمات آنلاین استفاده کنید که در واقع ساده‌ترین راه برای حل مشکلات پیش پا افتاده است.
در این روش معمولاً اپراتور از شما سؤالاتی را می‌پرسد که بتواند بیشترین کمک را به شما داشته باشد؛ بنابراین سعی کنید تا به تمام سؤالات اپراتور با دقت و درستی پاسخ دهید. معمولاً در چنین مواردی اگر موبایل شما دچار خرابی قطعه شده باشد و مشکل سخت‌افزاری پیدا کرده باشد، کمکی از اپراتور برنمی آید و ناچار هستید تا زمانی که به یک فروشگاه تعمیر موبایل برسید، خرابی گوشی خود را تحمل کنید.
در غیر اینصورت و در مواقعی که مشکل گوشی صرفاً باگ‌های ساده و یا مشکلات جزئی نرم‌افزاری باشد، می‌توانید با روش‌های ساده و کمک‌های اپراتور آن مشکلات را حل و فصل نمایید.

سخن پایانی

به طور کلی درخواست تعمیر موبایل یکی از مواردی است که امروزه در خصوص آن اطلاعات ضد و نقیض بسیار زیادی می‌شنوید. روش‌های مختلف درخواست تعمیر موبایل همچون روش‌های آنلاین و یا استفاده از روش‌هایی همچون تعمیر گوشی در محل همگی برای ساده‌تر شدن کار و همچنین راحتی بیشتر شما فراهم شده‌اند.
برای آن که بتوانید کار خود را ساده‌تر کنید و به راحتی به یک مرکز اعتماد نمایید ما به شما مرکز تعمیرات موبایل “دلتافیکس” را پیشنهاد می‌کنیم که هم تجربه کاری بالایی در این زمینه دارند و هم آن که به سادگی و به شکلی بسیار مناسب می‌توانند به شما در حل مشکلات ریز و درشتی که با گوشی تلفن همراه خود دارید، کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *